Blog

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים וטכנאים

כל חשמלאי וטכנאי חייב שיהיה ברשותו ביטוח אחריות מקצועית. מדובר בביטוח חשוב מעין כמותו שברגע האמת יכול להגן עליכם מפני תביעות רשלנות ולהציל אתכם מפני קריסה כלכלית. למה כדאי לשים לב בעת רכישת ביטוח מסוג זה? כל הפרטים במאמר

מהו ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים?

אחד מתחומי הביטוח הפופולריים בעשור האחרון הוא ביטוח אחריות מקצועית. מדובר בביטוח חיוני ביותר עבור בעלי מקצועות חופשיים באופן כללי ובפרט לחשמלאים ולטכנאים. ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים, כפי ששמו מעיד עליו, נועד על מנת לכסות את חבות האחריות של החשמלאי כלפי לקוחותיו.

מה מכסה ביטוח מקצועי לחשמלאים?

ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים מכסה שלל מקרים ביטוחיים המבוססים על טעויות ותקלות שנגרמו בתום לב במסגרת העבודה שביצעתם, שהסבו נזק ללקוחותיכם, בין אם מדובר בנזק כלכלי ובין אם מדובר בנזק פיזי.

במילים אחרות – ביטוח מקצועי לחשמלאים ולטכנאים יספק לכם מענה במקרה בהם חלילה טעיתם בשוגג בתכנון ובביצוע עבודתכם. חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים תדאג לכסות את כל הנזקים הכספיים והעלויות שעלולות להיגרם לכם בגין תביעות שהוגשו נגדכם, בעקבות נזק שנגרם ללקוחותיכם.

במסגרת ביטוח לחשמלאים ולטכנאים ניתן לרכוש פוליסה שמאפשרת כיסוי לתביעות לפרק זמן ממושך מאוד, כך שגם אם חלילה יתגלה ליקוי או יגרם נזק שנים רבות לאחר שסיימתם לעבוד על פרויקט מסוים, עדיין תהיו מכוסים (כלומר מדובר בכיסוי רטרואקטיבי). ביטוח זה נקרא ביטוח אחריות מקצועית על בסיס יום הגשת התביעה. כלומר, אם תוגש נגדכם חלילה תביעת רשלנות, תוכלו להיעזר בחברת הביטוח שבה הייתם מבוטחים בזמן הגשת התביעה, והחברה תישא בעלויות המשפטיות. זהו ביטוח אפקטיבי וחשוב מאחר ובדרך כלל ליקויים ובעיות מתגלים לאחר תקופה ממושכת מיום מסירת הפרויקט ללקוחות.

מעבר לביטוח מפני תביעות רשלנות, חשוב לדעת גם שברוב חברות הביטוח קיימים כיסויים נוספים, שניתן לשלב בפוליסה, כגון: ביטוח אובדן מסמכים, ביטוח דיבה והשמצה, הוצאות בגין אי יושר עובדים ועוד.

למה לשים לב כשרוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית?

לפני שאתם רוכשים ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים או טכנאים, חשוב מאוד לשים לב לכמה נושאים: ראשית, יש לבחון מהו פרק הזמן הרטרואקטיבי שפוליסת הביטוח מכסה. כאמור, יש לכך חשיבות רבה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בביטוח שנועד לכסות מקרים שמתגלים הרבה זמן לאחר סיום הפרויקט. חשוב לדעת שאחריות מקצועית של חשמלאי או טכנאי איננה מתיישנת בהכרח לאחר 7 שנים מתום הגשת הפרויקט. מתחילים לספור 7 שנים מיום בו הנזק נגרם.

שימו לב מה בדיוק מכסה הפוליסה שלכם. לעתים קיים שוני בין חברות הביטוח בנוגע לתנאי הכיסוי שהן מציעות. לעתים הן מציעות רק שכבה המגנה עליכם רק מפני טעויות בתום לב שגרמו לנזקים, ולעתים גם קיים כיסוי משפטי לתביעה פלילית וכוללת הרחבות ותוספות. אמנם הכיסוי מקיף יותר, אך גם מחיר הפוליסה עשוי להיות יקר משמעותית.

ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים היא עסק שאסור להקל בו ראש

חשמלאים אמונים על תכנון והקמת תשתיות חשמל למבני מגורים, משרדים, מבנים מסחריים, בניינים מוסדיים וציבורים והרשימה עוד ארוכה. אחריות מקצועית של חשמלאים, בדומה לזו שמוטלת על טכנאים, עוסקת באיכות העבודה שהם מבצעים בסופו של דבר ואחריות רבה רובצת על כתפיהם. תביעת רשלנות יכולה להגיע לסכומים אסטרונומיים ולכן הם חייבים ביטוח שיכסה נזקים שעלולים להיגרם על ידם, לעלות להם הון עתק ולפגוע בהם קשות.

ביטוח אחריות מקצועית לחשמלאים הוא הפתרון היחידי שיכול להגן עליכם מפני תביעות רשלנות, נכון להיום, והיחידי שבאמת מעניק לכם שקט נפשי. בפתרונות עדיפים מעמידים לשירותכם צוות מקצועי שמתמחה בתחום זה כבר למעלה מ – 20 שנה, ושעובד עם כל חברות הביטוח המובילות בישראל. נשמח להכיר אתכם, להבין מהם הצרכים שלכם, לערוך עבורכם השוואת מחירים מעמיקה, לבחון את התנאים של כל פוליסה ופוליסה, ולהתאים לכם את הפתרון המשתלם ביותר עבורכם. מוזמנים ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים, ושירות אדיב ומקצועי.

Leave a comment